Etik İlkeler Özlük Hakları
TMMOB ŞEHİR PLANCILARI ODASI TRABZON ŞUBE BAŞKANI ERCAN ŞEN, KARADENİZ SAHİLİNDE YENİ DOLGU ALANLARI OLUŞTURARAK TRAFİK SORUNUNA ÇÖZÜM BULUNAMAYACAĞINI BELİRTEREK GÜNEY ÇEVRE YOLUNU İŞARET ETTİ.
BASIN AÇIKLAMALARI
Yayına Giriş Tarihi
2020-03-17
Güncellenme Zamanı
2020-03-17 12:43:42
Yayınlayan Birim
TRABZON

TMMOB Şehir Plancıları Odası Trabzon Şube Başkanı Ercan Şen, Karadeniz sahilinde yeni dolgu alanları oluşturarak trafik sorununa çözüm bulunamayacağını belirterek güney çevre yolunu işaret etti. Başkan Şen, "Çevre düzeni planında yer alan güney çevre yolunun en baştan mevcut Karadeniz sahil yolunun alternatifi olarak planlanmış olması gerekli iken geldiğimiz noktada halen bu konu çözüme ulaştırılamamıştır. Karadeniz sahilinde yeni dolgu alanları oluşturmak suretiyle doğayı katletmek pahasına trafik problemlerine çözüm olunacağı düşüncesi, bir an önce terk edilerek güney çevre yolunun hayata geçirilmesi gerekmektedir." dedi. Trabzon‘da kıyının tamamen kamu kullanımına bırakılması önerisinde bulunan Ercan Şen, Fransız mimar ve kent plancısı Jacques H. Lambert‘in 1937 yılında kente gelerek yaptığı incelemeler sonucunda çizdiği planlara göre kıyılarda kıyı kornişleri oluşturulması çağrısında bulundu. Başkan Şen, "Kıyı ile kent arasında hala daha belirli izler üzerinden kentin kıyı ile ilişkisi yeniden kurulmalı, kıyı tamamen kamusal kullanımlara bırakılmalı ve Lambert planında olduğu gibi bir "Kıyı Kornişi" oluşturulmalıdır. Kentte özellikle doğu-batı ekseninde yaya erişebilirliği yeniden sağlanmalıdır. Özellikle şehirlerarası trafiğin kıyıdan pahalı çözümler dahi olsa çevre yolu, tüneller vb. şekilde doğal ve ekolojik dengeler gözetilerek geri bölgeye kaydırılması düşünülmelidir. Karayolu Kentsel ulaşımda yaya ve toplu taşınım ağırlıklı oldukça bütünleşik sistemler düşünülmelidir. Trabzon‘da denizyolu taşımacılığı yalnızca yük taşımacılığı değil kapsamlı bir şekilde değerlendirilmelidir." diye konuştu. Trabzon‘un eski bir liman ve ticaret kenti olduğuna ve bölgesinde bu potansiyel sahip olduğu dikkate alınarak Liman Bölgesi‘nde demiryolu gözardı edilmiştir. Trabzon için düşünülen demiryolu taşımacılığı kentsel ve bölgesel düzeyde bir hedef haline getirilmelidir. Ulaşım türleri bütünleşik biçimde birbirine geçiş sağlayan bir düzende ele alınmalı, demiryolu hedefine bağlı olarak Gar-Litaşımacılığmda ısrar etmek yerine yaya ağırlıklı olarak farklı ulaşım türlerini öne çıkarmak ve farklı türler arasında akılcı geçişleri sağlayarak kentteki taşıt yoğunluğunu azaltmak mümkündür. man bölgesinin yeniden tasarlanması gerektiğini dile getiren Ercan Şen, kentte gar-liman ilişkisi ele alınarak tasarımlar yapılması çağrısında bulundu. Kent yapısını konuşan Şen, "Karadeniz man ilişkisi tasarlanmalıdır. Havayolu ulaşımının etkin olduğu kentte diğer ulaşım türlerinde yapılacak düzenlemeler ile birlikte karayolu ulaşımına talebin azaltılması sağlanmalı ve daha fazla kıyı tahribatının oluşmasına, daha fazla sahil yolunun projelendirilmesine, daha fazla denizel alanının yok olmasına engel olunmalıdır." ifadelerini kullandı. Trabzon‘da Trabzon Büyükşehir Belediyesi tarafından Karayolları Genel Müdürlüğü marifetiyle birçok ulaşım projesi yapıldığını hatırlatan Başkan Şen, tüm ulaşım sistemlerinin entegre edileceği ulaşım ana planının bir an önce oluşturulması çağrısı yaptı. Kentte önceliğin ulaşım ana planı olması gerektiğini belirten Şen, "Trabzon Büyükşehir Belediyesi tarafından Karayolları Genel Müdürlüğü marifetiyle özellikle karayolu ulaşımına yönelik alternatif yol, tünel geçişi, ışıksız round-about akıllı kavşaklar, şerit sayısı artırmak gibi palyatif ve bilimsel altlığı olmayan çözümlerin imar planlarında karar altına alındığı ve uygulamaya konulacağı görülmüştür/görülecektir. Bu noktada yapılması gereken müdahale bölge merkezi olan Trabzon ilinin sınırının tamamına etkisi altındaki kentler ve hinterlandı da düşünülerek tüm ulaşım sistemlerinin birbirine entegre olduğu ulaşım ana P planının oluşturulmasıdır. , Bu kapsamda hedef olarak yaşanabilir bir kent yaratmak için Güney Çevre Yolu ile birlikte tüm ulaşım sistemleri ve alternatifleri ile eylem planları ve stratejileri bünyesinde barındıracak Ulaşım Ana Planının bir an önce kentimize kazandırılması gerekmektedir." diye konuştu. 

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>