Etik İlkeler Özlük Hakları
TMMOB ŞEHİR PLANCILARI ODASI TRABZON ŞUBE BAŞKANI ERCAN ŞEN, KARADENİZ SAHİL YOLUNUN, KENTTE MEYDANA GELEN SU BASKINLARININ DENİZE ULAŞMA NOKTASINDA SET GÖREVİ GÖRDÜĞÜNÜ SÖYLEDİ
BASIN AÇIKLAMALARI
Yayına Giriş Tarihi
2020-03-23
Güncellenme Zamanı
2020-03-23 14:43:14
Yayınlayan Birim
TRABZON

TMMOB Şehir Plancıları Odası Trabzon Şube Başkanı Ercan Şen, Karadeniz Sahil Yolunun, kentte meydana gelen su baskınlarının denize ulaşma noktasında set görevi gördüğünü söyledi. Kentte yapılacak olan yeni projelerde afetler dikkate alınarak planlama yapılması çağrısında bulunan Şen, aksi halde kentin etkileneceğini dile getirdi. Karadeniz‘le kentleri birbirinden ayıran Karadeniz Sahil Yolunun, Trabzon ile denizi birbirinden ayırarak set görevi gördüğünü dile getiren ŞPO Başkanı Ercan Şen, bunun da kentte meydana gelen su baskınlarının denize ulaşmasını engellediğini söyledi. Trabzon‘da yapılacak olan yeni yol projelerinde bu ayrıntının dikkate alınması çağrısında bulunan Şen, "Bu yol Trabzon kentinin imar planı kararları ile üretilmiş bir yol değildir. Lambert planından başlayarak günümüze kadar olan tüm kent planlarında alternatif yollar ve güzergâhlar kentin güneyinden geçen doğu-batı yönlü ve yer yer kuzeygüney doğrultulu bağlantıları sağlayacak şekilde planlanmıştır. Trabzon kentinin kıyı ile ilişkisini, Lambert‘in imar planındaki bazı ifadeler ile belirtmek gerekir. Mesela planda denize bakan bahçeler, Ganita plajı, kumların muhafazası için setler, deniz kornişi, deniz caddesi, hava cereyanları gibi birçok kıyıyı öne çıkaran ve korunması ile kullanılmasını destekleyen ve kentle bütünleşmesini sağlayan kararlar, kullanımlar ve kurallar bulunmaktaydı. Ancak Karadeniz Sahil Yolu, kent planlama kararı sonucunda önerilen bir yol olmadığından kentsel etkileri çözümden ziyade sorunlar şeklinde ortaya çıkmıştır. Kıyı kenti olan Trabzon‘un fiziksel olarak deniz ile ilişkisi kesilmiş ve kıyı kullanımları ile arasında karayolu gibi yer yer 50-60 metre genişliğinde tehlikeli bir eşik oluşmuştur.Küresel iklim değişikliğine bağlı olarak Karadeniz Bölgesinin aşırı yağışlar almasıyla birlikte geçtiğimiz yıllarda hemen hemen her şehir merkezinde yaşanan su baskınlarında karayolunun set işlevi görerek suların denize ulaşamamasının çok büyük bir rolü bulunmaktadır. Afetlerden sakınan bir planlama yaklaşımı belirlenmediği sürece bu durumun da değişmeyeceğini düşünmekteyiz." dedi

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>