Etik İlkeler Özlük Hakları
KARAYOLLARINA STK TEPKİSİ!
BASIN AÇIKLAMALARI
Yayına Giriş Tarihi
2020-08-31
Güncellenme Zamanı
2020-08-31 12:06:44
Yayınlayan Birim
TRABZON

TMMOB Mimarlar ve Şehir Plancılan Oodaları Trabzon şubeleri, Trabzon Büyükşehir Belediyesinin 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı ve Trabzon‘daki ulaşım sorunlanyla ilgili basın toplantısı düzenledi. Toplantıda Trabzon‘da yapılan projeler eleştirilirken çözüm önerileri de sunuldu.

Mimarlar Odası Başkanı Gürol Ustaömeroğlu, Karayollarının Trabzon‘a özen göstermediğini ve Ovit Dağı muamelesi yaptığını ifade ederek, "Trabzon planlanırken bu 4 bin yıllık tarih dikkate almıyor mu bilmiyoruz. Konya‘yı planlar gibi Trabzon‘u planlayamazsınız. Laboratuvar titizliğiyle planlanmalıdır. Karayollan ne yazık ki Trabzon‘un kent merkezine şehirlerarasında gösterdiği özeni göstermiyor. 4 bin yıllık kent günümüzde Ovit Dağı muamelesi görüyor. Trabzon bulvarlar, viyadükler ve tüneller kenti oldu. Acaba 4 bin yıllık kent dokusunun korunması gerekirken tünel ve viyadüklere gerek var mıydı? Bunların hepsi ulaşım sıkıntılarını beraberinde getirmektedir. Ulaşımı rahatlatacağı söylenen planlar 2 sene sonra problemleri getiriyor. Trabzon bu süreci yaşıyor." konuştu. Trabzon‘da yapılan tünellerde teknik hatalar yapıldığını dile getiren Ustaömeroğlu, "Denize dik yüksek eğimli vadilerden oluşan kentimizde, araç ulaşımının vadilere paralel yollarla sahile doğru dikey olarak akması gerekirken; denize paralel, tüm vadileri dik kesen ortalama 30-40 m genişliğinde araç yollan şeklinde planlanmış olması önemli bir teknik hatadır. Kanuni Bulvannda 8 tünel var. Hiçbiri de kent içi trafiğine hizmet etmeyeceği açıktır. Yollar, yolları toplayacağı gibi paslama görevi de görüyor ve 8 tünelle bulvar bu hatayı tekrarlıyor. Denize paralel yol yapılması gerekiyorsa Güney Çevre Yolu yapalım. Vadiyi güneyden dolaşsm. Bahçecik, Yenicuma ve Erdoğdüya pas atsın Ama o zaman davalan kazanmamıza rağmen yol bugün ki haliyle geçti. Şu anda Tanjant‘tan Bahçecik‘e ve Yenicuma‘ya ulaşım yoktur. Oysa Mimarlar Odasının o gün söylemi gerçekleştirseydi Trabzon‘un bugün ulaşım yetersiz bu özel hastane önündeki trafik yoğunluğu ve otoparklarla devlet başa çıkamadı. Hastaneyle başa çıkamayan devlet Gazipaşa, Maraş ve Cumhuriyet caddesi trafiklerini ters çevirdi. Bunları yapamayan devlet hastanenin dibinden tünel açıyor." dedi. 

Trabzon‘da ulaşımın rahatlaması için yeni bir ulaşım sistemi öneren Başkan Ercan Şen, "Karayollarına her yeri terk etmeyelim. Öncelikle yapılması gereken iş pılmalıdır. Bulvarlar hatadır ve kalıcı çözümler değildir." ifadelerini kullandı. Trabzon‘un 1/5000‘lik planında olmayan Kemerkaya Tünelinin dünyada örneğinin olmadığını ifade eden Ustaömeroğlu, "Dünyada denize dik bir tünel yoktur. Hem Maçka hem de Kemerkaya tünelinde harcanacak zaman ve kaynaklar yerine sorunları çözücü adımlar atılmalı. Şehir içinde raylı sistem ve metrobüs hattı yapılmalı, Karayollarının yaptığı yollar yaya ulaşımını teşvik etmiyor. Sahil kullanımları güçlendirilmeli. İlçelerden merkeze doğu-batı ulaşım olarak planlanmalı. Özel araçlar şehir içine girmeden otoparklara girmeleri sağlanmalı. Kemarkaya Tüneli doğu yönüne gidecek araçlar sorun yaşayacak. Üniversite yolunda trafik yoğunluğuna sebep olacaklar. İlk başta trafiği çözecek görünüyor ama ilerde sıkıntı yaşanacak. Maçka Tünelinde de aynı sorun var." diye konuştu. 

Trabzon‘da trafiğin rahatlaması noktasında Güney Çevre Yolu ve Raylı sisteminin elzem olduğunu dile getiren Ustaömeroğlu, "Bunlar yıllardır gerçekleştiremiyor. Çevre yolu bir damardır. Raylı sistem bunun içinde bir kandır. Biri yayaya biri taşıta. Trabzon‘da siyasiler bunu başaramıyor diye doğru söylemlerimden vazgeçemem. Dolmuş dönüşümü gerçekleştirilemiyor. Mevcut minibüs sistemi il ölçeğine aykırı. Raylı sistem basit görünüyor ama bu bir realite. Raylı sistem İstanbul, Ankara, Samsun‘u kurtarmış bir sistemdir." ifadelerini kullandı.

Trabzon‘da kent trafiğini özel bir hastanenin yönlendirdiğini iddia eden Ustaömeroğlu, "Trabzon kent trafiğini yönlendiren özel hastanedir. Plan nereden ne yapılacağını verecek. İlk yapılacak işi en sona bıraktılar. Havalimanından kente gelememek bu yüzden oluyor. Bizim bir sürü alternatifimiz var. Lastik tekerlekli metrobüs yapılmalı. Onları da dolmuşlara entegre edeceğiz. Buna balık kılçığı diyoruz. Metrobüs yolcuyu indirecek dolmuşlarla mahallelere dağıtılacak. Oldukça pratik." dedi.

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>