Etik İlkeler Özlük Hakları
OTOPARK 1 LİRA, TOPLU TAŞIMADA ÇİLE PAHA BİÇİLEMEZ
BASIN AÇIKLAMALARI
Yayına Giriş Tarihi
2018-03-20
Güncellenme Zamanı
2018-03-20 17:31:40
Yayınlayan Birim
ANKARA

20 Mart 2018 günü sabah erken saatlerde, teknik bir arıza sebebiyle Batıkent metrosunu kullanan vatandaşların önce Batıkent durağından otobüsler ile Kızılay‘a aktarılacağı belirtilmiş, ardından metro seferlerinin gecikmeli olarak yapılacağı anons edilmiştir. Yolcular önce aktarma otobüslerine yönlendirilmiş, sonra tekrar metro beklemeleri istenmiştir. Gecikmeli yapılan seferler sonucu pek çok yolcu işine/okuluna geç kalmış, zaman kaybetmiş, mağdur edilmiş ve sorularına cevap bulamamıştır. Metro seferlerinde yarın bundan çok daha vahim bir durum ile karşılaşıp karşılaşılmayacağı belirsizdir. Söz konusu arızayı Ankara Büyükşehir Belediyesi ve EGO‘nun neden duyurmamış olduklarını merak ediyoruz.

Ama asıl merak ettiğimiz; izdiham yaşanmasının önüne geçerek ve vatandaşların vakitleri, sağlıkları ve psikolojileri düşünülerek alternatif ulaşım kanallarına yönlendirilmeleri için neden acil durum planlarının yapılmadığı ve bu doğrultuda gerekli önlemlerin alınmadığıdır. Merak uyandıran bu soruların ardında yatan cevabı ise elbette tahmin etmek güç değil. Türkiye‘nin başkenti Ankara, Büyükşehir Belediyesi tarafından yıllardır bir ulaşım ana planı olmadan anlık çözümlerle yönetilmeye çalışılmaktadır. Bu tür acil durum önlem ve planları, küçük teknik aksaklıklar yaşanırken önemli görünmeyebilir fakat daha büyük arızalarda ve öngörülemeyen olaylarda vatandaşların güvenliği ve belediye hizmetlerinin verimliliği açısından elzemdir. Bunun çözümü de toplu taşım ve erişilebilirlik odaklı bir ulaşım sistemini kurgulamaktan geçmektedir ve bu da Ankara Büyükşehir Belediyesi‘nin sorumluluğundadır. Ne yazık ki, Ankara Büyükşehir Belediyesi bu sorumluluğunu ısrarla yerine getirmemeye devam etmektedir.

Bugün, bu durumun yaşanmasının ardında yatan en önemli sebepler özel araç sahipliğine yönelik geliştirilen politikalar ve toplu ulaşım ihtiyacının göz ardı edilerek kamu yararına dair bütüncül bir altyapının sağlanmaması ile ilişkilidir. Örneğin, ABB Başkanı Mustafa Tuna geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada Kızılay‘da otopark ücretlerine 1 TL standardı getirileceğini belirtmiştir. Belediye Meclisi tarafından Ankara Büyükşehir Belediyesi‘ne bağlı tüm otoparklarda ilk bir saatin ücretsiz, tam gün ücretinin ise 1 TL olmasına ilişkin karar alınmıştır ve bu karar uygulamaya geçmeyi beklemektedir. Bu kararın, otoparklarda trafik akışını rahatlatmak, vatandaşlarımızı otopark alışkanlığına sevk etmek için alındığı belirtilmiştir.

Toplu ulaşım problemlerini bir türlü çözemeyen Ankara‘da, uygulamaya konan bu politikanın neye, kime ve nasıl hizmet ettiği bellidir. Bu karar ile mütemadiyen toplu taşımda ulaşım sorunu yaşanan Ankara‘da özel araçların trafiğe çıkması teşvik edilirken, toplu taşımda yaşanan sorunlara dair hiçbir adım atılmadığı bir kez daha ortaya konmaktadır. Gelişmiş ülkelerde yapılan ulaşım uygulamalarına bakacak olursak otoparkların toplu ulaşımı destekler nitelikte planlandığını, kent merkezlerinde araç trafiğini azaltmak ve kontrollü bireysel araç kullanımını adına otopark düzenlenmelerinin yapıldığını; tüm bunların toplu ulaşım ve yayalara öncelik veren, insanı merkeze alan düzenlemeler olduğunu vurgulamak isteriz.

Ankara Büyükşehir Belediyesi‘ne, bir ulaşım planından azade, bilimsel verilere dayanmayan popülist politikaları bir kenara bırakması ve Ankara halkına hak ettiği ulaşım hizmetini sunması için çağrıda bulunuyoruz.

TMMOB Şehir Plancıları Ankara Şubesi

 

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>