Etik İlkeler Özlük Hakları
KENT MERKEZİ İÇİN DÜŞÜNÜLEN TÜNEL VE VİYADÜKLERE SERT TEPKİ GELDİ:BAŞKAN ŞEN: "TRABZON`UN KENT MERKEZİNİ, YOLLAR, VİYADÜKLER ŞEHRİ HALİNE GETİRMEYELİM, GETİRMEYİN, DURUN ARTIK.
BASIN AÇIKLAMALARI
Yayına Giriş Tarihi
2020-09-07
Güncellenme Zamanı
2020-09-07 11:42:33
Yayınlayan Birim
TRABZON

Trabzon Şehir Plancıları Odası Başkanı Ercan Şen şehir içi trafiği üzerine konuştu. Şen şunları dile getirdi: "Trabzon‘da birçok sorunsalın yanında trafik kapasitesi ve yoğunluğunu ile trafik hacimlerinin artışı ile birlikte özellikle karayolları tarafından kent içinde farklı yeni yol güzergahları ve alternatifleri oluşturulmuştur. Bugünde karşımıza karayollarının inanılmaz ve muhteşem çözümlerinden ikisi geldi. Biri mevcut sahil I yolunun İmperial Hastanesi‘nin yanından tünele alınarak kent merkezinin altından Boztepe‘nin eteklerinden geçirerek Temel Araz Kuran Kursunun olduğu bölgeden tekrar sahil yoluna bağlamak. Bir diğeri ise Deliklitaş mevkisinden tünel girişi ile birlikte Hayali garajının olduğu bölgeden çıkan bir tünel geçişi ve devamında deniz dolgusu ile eski çimento fabrikasını da kısmen kapsayacak şekilde büyükçe bir yonca kavşak ile sahil yoluna bağlantı sağlanması.

Trabzon kenti geçmişten bugüne ciddi kıyılaşma sorunları yaşamaktadır.Çok özel topografik koşullara sahip olan kentte geçmişte sınırlı teknolojik imkanların varlığında otomobilleşme kent içi ve kentlerarası taşıt trafiğinin kıyı bölgesine yığılmasını beraberinde getirmiş, bu durum Karadeniz Sahil Yolu gibi yollarının sürekli kapasitesinin artırılması ve kent içinde yeni yollar oluşturulması ile sonuçlanmıştır. Projesi hazırlanan bu iki tünel geçişi de yoğunluğu sahile ve kıyıya yığacaktır. Özellikle İmperial Hastanesi‘nin yanından tünele alarak kent merkezinin altından geçecek olan karayolu geçişi; kenti yoracak, yapılı çevreye, kent siluetine ve dokusuna olumsuz etkileri olacaktır. Tabi ki bilimsel verilere göre belirlenmiş bir değerlendirme karayollarının elinde var mı bilmiyorum ama bu geçişin trafik kapasite ve hacmine ne şekilde etkisi olacağının da tartışılması gerekmektedir.‘Günümüzde Trabzon Büyükşehir Belediyesi tarafından Karayolları Genemarifetiyle özellikle karayolu ulaşımı ve ve alternatifleri ile eylem planları ve stratejileri bünyesinde barındıracak Ulaşım Ana Planının bir an önce kentimize kazandırılması gerekmektedir.

Özellikle Trabzon kentinde ki tahribata yol açan sahil yoluna, yapılı çevre ve kent içinden geçirilen tünel ve yeni güzergahlara karşı, kentsel konuma zarar vermeyen bir seçenek olan Güney Çevre Yolunun kıyının korunması ve kentsel çevrenin geliştirilmesi açısından önemi ve imkanları kamuoyuna açıklanmalıdır. Çevre yolu seçeneği kullanan il ve ilçelerde kıyıların ve kentsel dokunun korunması, kıyı, deniz-kent ilişkisinin yeniden kurulması açısından önemlidir. En yakın örnek bazı sorunları henüz çözümlenmemiş olsa da Ordu ilindeki karayolu ulaşımı geçişinin artık çevre yolu ile yapılıyor olmasının sağladığı avantajlardır.Çevre düzeni planında yer alan Güney Çevre Yolunun en baştan mevcut Karadeniz Sahil Yolunun alternatifi olarak planlanmış olması gerekli iken geldiğimiz noktada halen bu konu çözüme ulaştırılamamıştır. Karadeniz sahilinde yeni dolgu alanları, tünel geçitleri, kent içinde devasa viyadükler ve anlamsız karayolları uygulamaları oluşturmak suretiyle doğayı, kenti, kimliği, yapısını, yaşamışlıkları ortadan kaldırmak pahasına trafik problemlerine çözüm olunacağı düşüncesi, bir an önce terk edilerek Güney Çevre Yolu‘nun hayata geçirilmesi gerekmektedir. Tarihi ile övündüğümüz her ne kadar günümüzdeki dokusu ve mimari yapısını beğenmediğimiz Trabzon‘un kent merkezini, yollar, tüneller, viyadükler şehri haline getirmeyelim, getirmeyin, durun artık."

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>