Etik İlkeler Özlük Hakları
"BİLİM ÇAYYOLU DİYOR"
HABERLER
Yayına Giriş Tarihi
2010-10-23
Güncellenme Zamanı
2011-04-06 09:17:26
Yayınlayan Birim
ANKARA

 

BİLİM ÇAYYOLU DİYOR

 

Başkan Gökçek‘in, "Geriye kalan 3.5 yıllık görev sürem içinde Sincan ve Keçiören metroları biter. Çayyolu yetişmezse seçim sonrasına kalır" açıklamasına şehir plancılarından tepki geldi: Şehir plancıları, "Kafasına göre yapıyor, bilimsel değil" dedi.

 

 BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Melih Gökçek‘in yaptığı, "Geriye kalan 3.5 yıllık görev sürem içinde Sincan ve Keçiören metroları biter. Çayyolu yetişmezse seçim sonrasına kalır" açıklamasına şehir plancılarından tepki geldi.

 

Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi Başkanı Orhan Sarıaltun, "Bilimsel ulaşım planlarına önce Karayalçın sonra Gökçek uymamaya başladı. Melih Bey kendi kafasına göre öncelik belirleyemez. Bilimsel olarak Çayyolu metrosuna Keçiören‘den önce başlanılması gerekir" dedi.

 

"Bu eleştiriyi yaparken Keçiören‘deki vatandaşlarımızı geri plana atmak istediğimiz anlaşılmasın" diyerek sözlerine devam eden Sarıaltun şunları söyledi: "Yıllar öncesinde başlayan, son yıllarda da Gökçek‘le devam eden bir sendromu metro önceliği konusunda bugün de yaşıyoruz.

 

Öncelik bilimsel değil. Keçiören metrosuna Çayyolu‘ndan önce başlamak bilimsel bir yaklaşım değildir. Keçiören hattında halen kazma vurulmamış alanlar var. Keçiören hattı Çayyolu hattına göre çok maliyetli ve meşakkatli görünüyor. Çayyolu hattı gelişmekte olan konut bölgeleri üzerinde olduğu için hattın mülkiyeti kamuya terkedilmiş ve bu da maliyeti düşürüyor. Çayyolu metrosunun tek sıkıntılı bölümü olan Söğütözü-Kızılay bağlantısını bu dönem içinde bitireceğini söyleyip, Çayyolu metrosunu sona bırakacağım belirten Melih Bey‘i anlamak gerçekten çok güç.

 

Bunları söylerken amacımız Keçiören metrosu yapılmasın demek değil. Orası da yapılacak elbette. Ama bilimsel veriler ortada. Bu kentin ulaşım ana planı yapıldığında Rahmetli Belediye Başkanı Mehmet Altınsoy bilimsel olan hiçbir plana dokunmamıştı. Bilim adamları ne öngördüyse ona sadık kalmıştı.

 

Önce Karayalçın sonra Gökçek. Maalesef önce Karayalçın sonra Gökçek kentin ulaşım ana planlarıyla oynadı. Birinci hat Batıkent, ardından Çayyolu ikinci hattı. ANKARAY gibi bir şey yoktu. O Karayalçın döneminde yapılan bir uydurmaydı.

 

Şimdi geldiğimiz noktada yıllardır Melih Bey döneminde metroya harcanan milyonlarca TL ne oldu nereye gitti sağlıklı bir bilgi elimizde yok.

 

Bu da yetmiyormuş gibi üç metro hattına birlikte başlanıp üçü yarıda kaldı. Şimdi de Melih Bey kafasına göre metro sıralamasını yapıyor. Dünyanın her yerinde gelişmekte olan bölgelere metro konusunda öncelik tanınır. Burada da Çayyolu‘na öncelik tanınması gerekiyor."

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>