TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ
ANA SAYFA BİZE ULAŞIN BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI

17 EYLÜL 2021 CUMA  

HAKKIMIZDA MEVZUAT YAYINLAR KOMİSYONLAR TUPOB KOLOKYUM
ADANA  ANKARA  ANTALYA  BURSA  DİYARBAKIR  İSTANBUL  İZMİR  KAYSERİ  KONYA  MUĞLA  SAMSUN  TRABZON
SPOBİS ÜYE GİRİŞİ SPOBİS PERSONEL GİRİŞİ

GENEL MERKEZ 

 
 
b_haber_bulteni.gif, 3,9kB
b_haber_bulteni.gif, 3,9kB
b_haber_bulteni.gif, 3,9kB
 
<< İlk <<  < Önceki <  1 / 1  > Sonraki >  >> Son >>
 

AFET POLİTİKASI

Afet ile ilgili zarar azaltma, risk ve kriz yönetimi ile ilgili tüm yetkiler, tek elde toplanacak. Bu çerçevede, farklı kurumlar bünyesindeki ilgili 3 genel müdürlük kapatılacak ve Başbakanlığa bağlı "Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı" kurulacak.

AFET POLİTİKASI, RİSK VE PLANLAMA - MURAT BALAMİR

Afetler politikası, uluslararası kuruluşlar aracılığıyla geçtiğimiz on yılı aşkın süre içinde tarihi bir değişikliğe uğramış bulunmaktadır. Bu değişikliğin başlıca hedefi, politikanın artık yalnızca afet sonrası yardımlarla sınırlı bırakılmayıp, afet öncesinde risklerin ve olası kayıpların belirlenmesi, sistemli biçimlerde risklerin bertaraf edilmesi, azaltılması ve paylaşımı için yapılan çalışmaları ön plana geçirmektir.

T.C. SAYIŞTAY BAKANLIĞI "İSTANBUL DEPREME NASIL HAZIRLANIYOR?”

Bu rapor 832 Sayılı Sayıştay Kanununa 26.06.1996 tarih ve 4149 sayılı Kanunla eklenen EK 10 uncu maddesine göre hazırlanmıştır.

JEOLOJİ MÜHENDİSLERİ ODASI; SİYASİ İKTİDARIN AFETLERE KARŞI DUYARSIZLIĞINDA YENİ PERDE; ULUSAL DEPREM KONSEYİ LAĞVEDİLDİ

Siyasi İktidarın Afetlere Karşı Duyarsızlığında Yeni Perde; Ulusal Deprem Konseyi Lağvedildi

JICA TURKİYE'DE DOĞAL AFETLER KONULU ÜLKE STRATEJİ RAPORU 2004

Türkiye bir doğal afet ülkesi olmasına rağmen, yakın zamanlara kadar, ülkenin afet yönetimi ile ilgili politikaları eleştirisel gözle incelenmemiş ve her düzeyde yetersiz kalan zarar azaltma faaliyetlerinin yol açtığı can ve mal kayıpları ile sosyal ve ekonomik maliyetler dikkate alınmamıştır.

MEER İLE İLGİLİ TMMOB GÖRÜŞÜ BAŞBAKANLIK'A İLETİLDİ

Başbakanlık Proje Uygulama birimince gönderilen Marmara Depremi Acil Yeniden Yapılandırma Projesi (MEER) - İmar ve Yapı Mevzuatı Uygulaması Analizi Danışmanlık Hizmeti Nihai Raporu'na ilişkin TMMOB görüşü 31 Mayıs 2005 tarihinde Başbakanlık'a iletildi.

NATURAL AND TECHNOLOGICAL HAZARDS AND RISKS AFFECTING THE SPATIAL DEVELOPMENT OF EUROPEAN REGIONS

Natural and technological hazards influence spatial development. Displaying spatial patterns of natural and technological hazards on a regional level, including possible impacts of climate change on hydro-meteorological hazards, delineates potential obstacles and challenges to future spatial development.

NEW HANOVER COUNTY VULNERABILITY ASSESSMENT

New Hanover County, North Carolina vulnerability assessment case study.

TMMOB'YE BAĞLI ODALAR 17 AĞUSTOS 1999 DEPREMİNİN BUGÜNÜNÜ DEĞERLENDİRDİLER

TMMOB'ye bağlı odaların 17 Ağustos depreminin 7.yılına ilişkin değerlendirmeleri kamuoyuna duyuruldu.

DPT MARMARA DEPREMİ RAPORU

17 Ağustos 1999 tarihinde yaşanan ve Richter ölçeğinde 7.4 olarak kaydedilen deprem felaketi ülkemizin ve insanlığın 20. Yüzyılda yaşadığı en büyük felaketlerden birisidir. Körfez depremi ülkemizin gerek nüfus gerekse ekonomik aktivite bakımından en ağırlıklı bölgesinde etkili olmuştur. Deprem, Kocaeli, Sakarya, Yalova, İstanbul, Bolu, Bursa ve Eskişehir illerini kapsamış, ancak Kocaeli, Sakarya ve Yalova'da ağır can ve mal kaybına yol açmıştır.

DOĞAL AFETLER ÖZEL İHTİSAS KOMİSYONU KURUMSAL YAPI ALT KOMİSYONU RAPORU

İnsanlar ve ülkeler için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar meydana getiren, olağan yaşamı ve insan faaliyetlerini durdurarak veya kesintiye uğratarak toplulukları etkileyen doğal, teknolojik veya insan kökenli olaylara ’AFET’ denilmektedir.

DÜNYA BANKASI ECA HRM WORKSHOP - OCT 26_2004

Preventable Losses… Saving Lives and Property through Hazard Risk Management

İSTANBUL SİSMİK RİSKİ AZALTMA VE CİL DURUM HAZIRLIK PROJESİ (İSMEP)

İSTANBUL SİSMİK RİSKİ AZALTMA VE CİL DURUM HAZIRLIK PROJESİ (İSMEP)

(10/66, 67, 68, 69, 70) ESAS NUMARALI MECLİS ARAŞTIRMASI KOMİSYONU RAPORU

Deprem felaketi konusunda yapılan çalışmaların tüm yönleriyle incelenerek alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi amacıyla kurulan Meclis Araştırması Komisyonu'nun raporu.

17 AĞUSTOS 1999 DEPREMI

17 Ağustos 1999 Depremi’nin üzerinden sekiz sene geçti. 17 Ağustos Depremi’nden uzaklaştıkça büyük Marmara Depremi’ne yaklaşıyoruz. Ülkemizde birinci derece deprem bölgelerinde yaşayan nüfus giderek artıyor. Plansız kentleşme ve kaçak yapılaşma yaygınlık kazanıyor. Bu süreç sonunda kentlerimiz özgünlüklerini yitiriyor, birbirlerine benzeşerek kimliksizleşiyor, yaşanılabilir mekânlar azalıyor ve var olan riskli, dayanıksız konut çevrelerine yenileri ekleniyor.

CITY OF BERKELEY DISASTER MITIGATION PLAN

Berkeley is a vibrant and unique community. But every aspect of the city – its economic prosperity, social and cultural diversity, and historical character – could be dramatically altered by a serious earthquake or fire. While we cannot predict or protect ourselves against every possible hazard that may strike the community, we can anticipate many impacts and take steps to reduce the harm they will cause. We can make sure that tomorrow’s Berkeley continues to reflect our current values. This Mitigation Plan starts an ongoing process to evaluate the risks different types of hazards pose to Berkeley, and to engage the City and the community in dialogue to identify which steps are most important to pursue to reduce these risks.

TURKEY MARMARA EARTHQUAKE ASSESSMENT

On August 17, the Marmara Region of Turkey was hit by a massive earthquake. The World Bank was invited by the Government to help prepare an assessment of the cost of reconstruction and the impact of the earthquake on the economy. Two World Bank teams were mobilized very rapidly to assist the Government in this effort.

ECONOMIC EFFECTS OF THE 1999 TURKISH EARTHQUAKES: AN INTERIM REPORT

This Working Paper presents a cross-Directorate Report on the economic, budgetary, regulatory and urbanpolicy implications of the earthquakes which struck the Marmara and Bolu areas of Turkey on 17 August and 12 November 1999. The earthquakes caused high casualties and significant material damage to property, with severe effects on economic activity.

 
Copyright © 2007-2021
TMMOB Şehir Plancıları Odası

 
ATATÜRK BULVARI BULVAR APT. 219/ 7 ÇANKAYA/ANKARA
TEL: (+90) 312 418 30 75   FAKS:(+90) 312 417 90 55
e-POSTA: spo@spo.org.tr

Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.

ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME

Hesap No'larımız:
POSTA ÇEKİ = 107581
İŞ BANKASI =TR 150 00 64 00 000 142 990 496 497
VAKIFBANK =TR 230 00 150 01 58 00 184 530 2308
GARANTİ BANKASI =TR 33 000 62 000 52 80 000 62 99 383

Key Yazılım Çözümleri A.Ş.